×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true
زهرا اشرفیان پلاس| هر آنچه باید درباره آموزش «کراتین مو» بدانید

پایگاه اطلاع رسانی آموزشگاه مراقبت و زیبایی زهرا اشرفیان| با توجه به اینکه کراتینه مو روش پیچیده‌ای نیست، می‌توان با کمی تمرین کردن این فرآیند را در خانه نیز انجام داد. اما قبل از آن باید به خوبی آموزش ببینید. در این مقاله مراحل کراتین مو را به صورت قدم به قدم برای شما عزیزان آماده کرده‌ایم. تا پایان با ما همراه باشید.

مزایا و معایب کراتینه مو
۱. تمیز کردن موی سر
۲. هیدروژنه کردن موی سر
۳. خشک کردن موی سر
۴. تقسیم کردن موی سر
۵. انتخاب کراتین مو مناسب
۶. کراتینه مو
۷. استراحت دادن به مو
۸. براشینگ مو
۹. اتو کردن مو
نکات فوت و فن آموزش کراتین مو

کراتینه مو چیست؟
کراتین نوعی پروتئین است. این پروتئین به صورت طبیعی در مو و ناخن‌ها وجود دارد. وجود کراتین به میزان کافی در پوست سر باعث تضمین سلامت و شادابی موی سر می‌شود. معمولا به دلیل قرار گرفتن افراد در معرض تابش آفتاب و عدم مراقبت از موهای سر، میزان این پروتئین کاهش پیدا می‌کند. در نتیجه شاهد مجعد و وز شدن موهای سر خواهیم بود.در جریان کراتینه مو، بخشی از پروتئین از دست رفته را به صورت مصنوعی به موی سر وارد می‌کنیم. به این ترتیب عملا کمبود این ماده پروتئینی جبران شده و در نتیجه موها بار دیگر صاف شده و طراوت خود را به دست می‌آورند.

کراتین مو در حالت عادی اگر به صورت دقیق اجرا شود، عوارضی به دنبال نخواهد داشت. مشکلات ناشی از کراتین معمولا در پی استفاده از محصولات بی‌کیفیت به وجود می‌آیند. علاوه بر آن بی‌توجهی به دستورالعمل‌های مراقبتی بعد از کراتینه نیز باعث آسیب رسیدن به موها در درازمدت می‌شود. بنابراین بدون آموزش کراتین مو، به هیچ عنوان این کار را انجام ندهید.در برخی موارد نیز شاهد ایجاد حساسیت‌های پوستی در افراد هستیم که به صورت التهاب و قرمز شدن پوست سر ظاهر می‌شود. در این گونه موارد باید از کراتین مجدد مو حتما خودداری کنید.

آموزش کراتین مو گام به گام
در این قسمت آموزش کراتین مو را آماده کرده‌ایم. آنچه در اینجا می‌خوانید رویه کلی است که برای کراتینه مو استفاده می‌شود. بدیهی است که بر اساس جنس مو، ممکن است بعضا نیاز به تغییراتی در اجرای کراتین باشد. با فراگیری این مراحل و تمرین کردن می‌توانید کراتین مو را در منزل نیز انجام دهید. بر این اساس مراحل کراتین مو عبارت‌اند از:

۱. تمیز کردن موی سر
کراتینه باید روی موهای تمیز اجرا شود. بنابراین لازم است که قبل از آغاز کراتینه حتما دو مرتبه موی خود را با شامپوی ملایم بشویید. به این ترتیب آلودگی‌های موی سر برطرف می‌شود. با تمیز شدن موی سر عملا بستر لازم برای کراتینه فراهم می‌شود.

۲. هیدروژنه کردن موی سر
کراتینه با هدف صاف کردن موهای مجعد و تأمین پروتئین‌های مورد نیاز آن‌ها انجام می‌شود. در این بین برای دستیابی به نتیجه بهتر برخی اقدامات جانبی وجود دارند که بسیار مفید هستند. یکی از این اقدامات هیدروژن رسانی به موی سر است. دستگاه‌های مخصوصی برای این منظور وجود دارند که دو مورد از آن‌ها عبارت‌اند از:

دستگاه ماکرومیست
تفنگ نانو استیم
این دستگاه‌ها مانند سشوار، مقداری هیدروژن را با فشار به سمت مو هدایت می‌کند. به این ترتیب قطعا بعد از اتمام کراتینه، کیفیت و ماندگاری صافی مو افزایش پیدا می‌کند.

۳. خشک کردن موی سر
قبل از آغاز کراتینه باید موی سر خود را خشک کنید. بهترین وسیله برای این منظور سشوار است. معمولا با استفاده از سشوار می‌توان تا ۹۰ درصد رطوبت موجود در موی سر را گرفت. به این ترتیب همه چیز برای آغاز کراتین مو مهیاست.

۴. تقسیم کردن موی سر
این قسمت از آموزش کراتین مو، تقریبا مشابه فرآیند رنگ کردن است. در این مرحله باید به کمک تعدادی گیره، موی سر را بسته به حجم آن تقسیم‌بندی کنید. معمولا موی سر را به هشت قسمت تقسیم می‌کنند. دقت داشته باشید که تقسیم‌بندی را به گونه‌ای انجام دهید که بخشه‌های مختلف کاملا از هم جدا باشند. علاوه بر آن از محکم بودن گیره‌ها مطمئن شوید تا در حین کار دچار مشکل نشوید.

۵. انتخاب کراتین مو مناسب
برندهای مختلفی اقدام به تولید کراتین مو می‌کنند. هر شرکت از فرمولاسیون خاصی برای تولید کراتین استفاده می‌کند. به همین دلیل دستورالعمل خاصی نیز برای آن در نظر می‌گیرد تا مصرف‌کننده قبل از خرید و استفاده حتما مطالعه کند. در عین حال روش اجرای برخی از کراتین‌ها نیز با یکدیگر تفاوت دارند. در زمان انتخاب کراتین حتما توضیحات آن را به دقت مطالعه کنید تا مطمئن شوید برای سلامت موهای شما خطری به همراه ندارد.

۶. کراتینه مو
در این مرحله نوبت به آغشته کردن موی سر به کراتین می‌رسد. از قلم‌موهای مخصوص این کار استفاده کنید. قلم را به اندازه کافی به کراتین آغشته کرده و با دقت و حوصله روی تمام بخش‌های موی سر بکشید. در پایان این مرحله تمام بخش‌های موی سر باید آغشته به کراتین باشد.

۷. استراحت دادن به مو
در این مرحله باید مواد کراتین حدود ۴۵ دقیقه روی موی سر باقی بماند تا به خوبی جذب مو شوند. بهتر است سر خود را با استفاده از کلاه بپوشانید تا احیانا مواد کراتینه روی صورت شما نریزند.

۸. براشینگ مو
بر خلاف تصور رایج، بعد از پایان زمان کراتینه به هیچ عنوان نباید موی سر خود را بشویید. بلکه باید با استفاده از سشوار موی خود را خشک کنید. در این مرحله هدف صرفا خشک کردن مو نیست. بلکه به دنبال توزیع یکنواخت پروتئین‌ها در بخش‌های مختلف موی سر نیز هستیم.

۹. اتو کردن مو
در انتهای آموزش کراتین مو، نوبت به اتو کردن می‌رسد. اتو کردن درست و اصولی مو کمک می‌کند تا به نتیجه‌ای عالی دست پیدا کنید. اتو را در دمای ۲۷۰ درجه سلسیوس تنظیم کنید. سپس موهای خود را به صورت دسته‌ای اتو بکشید. این فرآیند را با حوصله و به آرامی طی کنید تا تمام بخش‌های موی سر شما صاف و یکدشته شوند. دمای بالای اتو باعث سوختگی ریشه مو می‌شود که باید حتما این موضوع را مد نظر قرار دهید.

بنابراین می‌توانید با صرف زمان و هزینه معقولی در این مهارت به تبحر کافی برسید. آموزشگاه زیبایی زهرا اشرفیان اقدام به برگزاری دوره‌های آموزشی تخصصی در زمینه‌های مختلف از جمله کراتین مو می‌کند. شما عزیزان می‌توانید به صورت عمومی یا خصوصی در این دور‌ه‌های آموزشی شرکت کنید. بخاطر داشته باشید که آرایشگری برای کسانی که مهارت بالایی دارند، شغلی با منبع درآمد عالی به حساب می‌آید. این فرصت ایده‌آل را از خود دریغ نکنید.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد